top of page
Search

Moja recenzja książki „Droga przebaczenia”

Cześć!

Poniżej wrzucam moją recenzję książki „Droga przebaczenia. Od zranienia do uzdrowienia”


Zranienia ma każdy, kto dożyje do wieku świadomego (Ja pierwsze wspomnienia mam z okresu, jak miałem ok 3-4 lata). Nie omijają nikogo. Ks Jacek WIOSNA Stryczek daje instrukcję jak sobie z nimi radzić.


Tę recenzję napisałem dokładnie rok temu. Uważam, że nadal jest aktualna, a sama książka warta przeczytania. Podobnie jak poprzednia: „Pieniądze w świetle Ewangelii”.


Link do zakupu, dla chętnych, jest tutaj


A tu już recenzja. Jej część została użyta na oficjalnej stronie sprzedażowej książki:



Polecam przeczytanie tej książki!

W drodze do pracy lub w drodze z pracy. Do poduszki czy w pociągu. Okazja do przemyślenia własnych zranień i przygotowania się do lepszego reagowania na nowe.

Książka „Droga przebaczenia, od zranienia do uzdrowienia” autorstwa Jacka WIOSNY Stryczka, twórcy Szlachetnej Paczki, pomysłodawcy EDK - Ekstremalna Droga Krzyżowa.

O książce można pisać wiele. Mnie najbardziej tknęło jedno zdanie. W mojej ocenie kluczowe. Ze strony 26.

“Jeśli ktoś ma ranę, to również rana ma jego.”

Jestem chirurgiem dziecięcym. Pracują w tym zawodzie już ponad 15 lat. Z doświadczenia mogę powiedzieć jak bardzo prawdziwe to zdanie jest w przypadku ran fizycznych.

W mojej pracy często muszę wykonywać procedury, które są nieprzyjemne a nawet bolesne (szycie ran, wycinanie znamion, ściąganie paznokci). Na dzieciach. I z podziwem obserwuję, jak niektóre z nich reagują na ból. Nazywam ich “twardzielami”. Choć boli, nie przerzucają tego bólu na osoby wokół. Płaczą, ale nie złorzeczą. Nie próbują przerzucić swojego bólu na innych przez krzywdzenie. Ich ból nie powoduje, że stają się nieznośni dla bliskich czy personelu medycznego.

Po drugiej stronie są “mięczaki”. To ludzie, którzy doświadczając bólu natychmiast chcą sprawić, żeby wszyscy wokół również cierpieli. Klną, bluzgają, biją, obrażają, poniżają.

W swojej pracy spotkałem 4-letnich “twardzieli” i 30-letnich “mięczaków”. Nie wiem gdzie tkwi różnica. Skąd w głowie 4-letniego dziecka jest taka mądrość, że ból, który przeżywa, nie zmienia go na gorsze. Niesamowite!

Książka pokazuje jak radzić sobie ze zranieniami - fizycznymi i psychicznymi. Tak, żeby nie zmieniały nas na gorsze. Jak przepracowywać przeszłe zranienia, żeby wyprowadzać z nich dobro i stawać się lepszym człowiekiem. Żyć pełniej i piękniej. Podaje też receptę (wszystko mi się medycznie kojarzy) jak przygotować się na przyszłe zranienia - które nieuchronnie przyjdą - tak, żeby rana mnie “nie miała”. Żeby przyjąć postawę “twardziela”.

Oskar Zgraj”


I jeszcze raz link do książki


Zdjęcie: kolekcja własna autora


© Kiedy klękać w kościele? 2021





114 views0 comments

Recent Posts

See All

Comentarios


bottom of page