top of page
Search

500+ :) :) :) Dziękujemy!



Nie. To nie jest artykuł polityczny. I nie ma związku ze słynnym programem partii rządzącej.


Chcemy podziękować wszystkim czytelnikom za Waszą aktywność.


Przez ostatnie 3 miesiące naszego bloga czytało po 500 unikalnych użytkowników każdego miesiąca. Dziękujemy!




Najpopularniejsze artykuły to:


Na dalszych miejscach uplasowały się Strona Główna, Spis treści, Czy rozkładać ręce przy Ojcze nasz i Czy można zmusić nastolatka do bierzmowania (dostępne z poziomu Spisu treści). Na ósmym miejscu Dla niewierzących. 47 unikalnych wejść w ciągu 3 miesięcy. Bardzo nam miło, że możemy być źródłem wiedzy także dla braci i sióstr niewierzących.


Zbliża się 2-ga rocznica działalności bloga. Z tej okazji wszyscy zapisani na Newsletter otrzymają bonus - "Rachunek sumienia wg 8 błogosławieńst". Dla zachęty przytoczę początek (zapisy na newsletter w "pop-upie" i na dole każdej strony"



"Przedmowa


Pewnego dnia po modlitwie miałem postanowienie rachunku sumienia. A następnego dnia, kiedy się modliłem otwarłem Pismo Święte na błogosławieństwach i według nich go wykonałem. A potem postanowieniem było: "Spisz to".


Dzielę się tym, czym się modliłem.


Pozdrawiam


Oskar




"Pan Bóg mnie obdarzył językiem wymownym,

bym umiał przyjść z pomocą strudzonemu, przez słowo krzepiące.

Każdego rana pobudza me ucho,

bym słuchał jak uczniowie"


Iz 50,4



Rachunek sumienia wg Ośmiu Błogosławieństw


Wstęp


"Ku wolności wyswobodził nas Chrystus" (Ga 5, 1) i nie ma już potrzeby szukać zbawienia w wyłączne wypełnianiu przepisów prawa. Nasz Bóg jest Bogiem relacyjnym - jest w Trzech Osobach - i trzeba się w rachunku sumienia rozliczyć z relacji z Nim i z ludźmi. "Kto bowiem miłuje bliźniego, wypełnił prawo" (Rz 13,8b)


Nie jesteśmy już niewolnikami prawa, ale dziećmi Boga, dziećmi obietnicy i uczniami Chrystusa. A Chrystus dał nam Osiem Błogosławieństw. I Ewangeliści uznali to za znaczące wydarzenie. Jezus wcześniej już wypowiada się w Ewangelii Mateusza, ale z Błogosławieństwami czeka aż zbiorą się tłumy, aż uczniowie będą blisko. Nie jest napisane "powiedział", ale "otworzył swe usta i nauczał ich tymi słowami". Jakby redaktor chciał podkreślić doniosłość chwili, w której Jezus zaczyna wprowadzać na świat nową jakość.


Tak o tym myśląc wstałem dzisiaj wczesnym rankiem, gdy jeszcze było ciemno i spróbowałem się zmierzyć z Błogosławieństwami pod kątem rachunku sumienia."


Zachęcam do zapisów i pozdrawiam



Oskar Zgraj



ⓒ Kiedy klękać w kościele? 2021

Fragment "8 błogosławieńst..." © Oskar Zgraj 2015




28 views0 comments

Recent Posts

See All

Comentários


bottom of page